Ostalo

Črenšovci: Celovečerni igrani film “Dedek gre na jug” dva dneva snemali tudi v romskem naselju Kamenci

30 let po vsem dobro poznanem in prvem celovečernem filmu v samostojni Slovenij, “Babica gre na jug,” po taktirko istega režiserja Vincija Vogua Anžlovarja, že od lanskega poletja nastaja celovečerni film “Dedek gre na jug,” ki pa sicer ni nadaljevanje prvega. Dva snemalna dneva so filmarji film ustvarjali tudi v romskem naselju Kamenci, v občini Črenšovci, v filmu pa bo moč videti tudi nekaj pripadnikov romske skupnosti iz Dolge vasi.




Film Dedek gre na jug je zgodba o življenju, pričakovanjih in iskanju smisla. Je zgodba o prijateljstvu. Vlado ugrabi svojega najboljšega prijatelja Borisa iz bolnišnice, saj se ne želi sprijazniti z dejstvom, da Boris umira. Boris in Vlado, oba glasbenika, se poznata že vrsto let, saj sta skupaj igrala v jazz orkestru. Vlado se odloči odpeljati Borisa v Srbijo, da bi ponovno srečal svojo dolgoletno, nikoli izsanjano ljubezen Nedo, s katero je zaradi nesrečnih spletov okoliščin pred leti prekinil stike. Sprva gre vse po planu, potem pa jima pot prekriža Rominja Esma in življenje gre od tu naprej po svoji poti.

V glavnih vlogah nastopajo Boris Cavazza, Vlado Novak, Zala Djurić in Goran Navojec. Film je slovensko-hrvaško-makedonska koprodukcija, nastaja z podporo Slovenskega filmskega centra, Studia Viba Film, RTV Slovenija ter Filmskega centra Severne Makedonije. Glavni producent je Branislav Srdić, koproducenta pa Vladimir Anastasov in Angela Nestorovska iz Sektor filma ter Igor Nola iz MP Produkcije. Direktor fotografije je Miloš Srdić, avtor glasbe Milko Lazar, casting director Slobodan Dedeić, scenografka Petra Kriletić, kostumografka Zarja Predin, oblikovalka maske Tina Lasić in oblikovalec zvoka Julij Zornik.

“Naš največji izziv je narediti emotivno močan film, ki bo našel svojo pot do gledalcev. Menimo, da je sporočilo filma, da ne smemo nikoli izgubiti upanja, v trenutnih časih še kako pomembno. Ljubezen in strast do filma vedno zmagata, to sta koncepta, ki sta nad politiko in mejami,” je dejal producent Branislav Srdić, režiser in scenarist Vinci Vogue Anžlovar pa zapiše, da je to “film o iskanju izgubljenih smislov, svoje vloge v razčlovečenem svetu ter ponovno ovrednotenje svoje lastne vrednosti in pomembnosti.”

Naslovna fotografija: Toni Kodrad