V 82. letu je umrl prekmurski slikar Franc Mesarič, največji predstavnik slikarskega hiperrealizma v nekdanji Jugoslaviji

V 82. letu je umrl slikar Franc Mesarič, eden od začetnikov hiperrealizma na Slovenskem, so poročali na spletnem portalu rtvslo.si. V prekmurski, slovenski in širši jugoslovanski likovni prostor je vstopil na začetku 70. let. Kot ustanovni član skupine DHLM je postal prepoznaven s popartističnim in hiperrealističnim oziroma fotorealističnim slogom.




Iztekla se je življenjska pot Franca Mesariča, enega pionirjev hiperrealističnega slikarstva v Sloveniji, ki pa je skozi umetniško kariero prešel tudi več drugih izraznih faz. Umrl je v starosti 81 let. Slikar Franc Mesarič je do svoje različice hiperrealizma prišel popolnoma spontano in neodvisno, ko je slikal izreze mesta Murska Sobota sicer natanko tako, kot jih je videl skozi okno ateljeja, stanovanja ali z delovnega mesta v Pomurski tiskarni. Mesarič je ustvarjal v različnih slikarskih tehnikah od tempere in olja do – predvsem – akrila.

Franc Mesarič je bil konec petdesetih let na likovni Akademiji učenec velikanov, tudi Božidarja Jakca, Franceta Miheliča in Gabrijela Stupice. Leta 1980 je začel Mesarič slikati interierje ateljeja, sledila so raziskovanja asemblaža in nato geometrijskih abstrakcij, ki so proti koncu 20. stoletja našla svojo umiritev v ritmih ravnic, na začetku 21. stoletja pa je začel Mesarič slikati cikel Kopalcev. Umetnik je neutrudno slikal tudi pozneje, te slike pa po kustosovem mnenju predstavljajo svet, ki je postal za umetnika povsem tuj in nezmožen razumevanja.

Mesarič je za svoje ustvarjanje je prejel več nagrad doma in v tujini, med drugim leta 1998 nagrado Mestne občine Murska Sobota za življenjsko delo. “Slikar, ki si je kot otrok želel biti morjeplovec, zdaj pride do obale. Vendar pa to ni obala sproščenega dopustniškega živžava, temveč tesnobna obala poslavljanja. Figure se poslavljajo in na gladini mrtvega morja izvedejo svojo poslednjo gestikulacijo ali pa enostavno izginjajo v tem morju, tako da so s hrbtom obrnjene proti gledalcu,” je ob razstavi leta 2018 povedal direktor galerije Murska Sobotas Robert Inhof in dodal, da slike iz drugega desetletja 21. stoletja predstavljajo svet, ki je postal za umetnika povsem tuj in nezmožen razumevanja.