Lendavčanka Pia Novak na mednarodnem pevskem tekmovanju IMMCC 2020 pobrala vse, kar se je pobrati dalo!

Uspešna lendavska solistka, Pia Novak, je predvčerajšnjim na mednarodnem pevskem tekmovanju IMMCC Maribor 2020 dosegla izjemen uspeh. Prejela je zlato priznanje in dosegla prvo mesto, pri čemer velja omeniti, da je Pia dosegla maksimalno število točk 10/10, kar se ni zgodilo v nobeni drugi kategoriji. Pia ja premagala konkurenco iz Slovenije, Srbije, Avstrije, Italije in Hrvaške.




Tekmovanje se je začelo že novembra 2020, a je bilo zaradi spreminjajočih se epidemioloških razmer večkrat prestavljeno, v upanju, da bodo organizatorji tekmovanje lahko izpeljali v živo. Priložnosti za to ni bilo, prijave za finale so bile zaključene 31.3.2021, rezultati pa so bili razglašeni včeraj. Mlada Lendavčanka si je tako pripela veliko zmago, prejela zlato priznanje, dosegla maksimalno število točk ter prejela vabilo na avdicijo v Mariborsko operno hišo. Repertoar, kateri se je zahteval v 1. kategoriji je bil aria antika, slovenski samospev in samospev nemškega, angleškega, italijanskega ali francoskega skladatelja v originalnem jeziku. Program Pie:

  • Antonio Vivaldi: arija Mirande iz opere Arsilda, Regina di ponto- Io son quel gelsomino
  • Hugo Wolf: Das verlassene Mägdlein
  • Marijan Lipovšek: Sončece, sij! (Iz cikla Sončece, sij!)

Žirijo je sestavlja tričlanska mednarodna komisija, sestavljena iz umetnikov in vokalnih pedagogov: Sabina Cvilak, predsednica (SLO), Hermine Haselböck, članica (A) in Martina Zadro, članica (CRO). Pri tem velja omeniti, da je Sabina Cvilak znana slovenska sopranistka z bogatimi referencami, ki spada med najboljše slovenske operne pevke.

V analizi žirije veliko pohval, pa tudi nekaj predlogov za izboljšave

“Občutki so fenomenalni. Zjutraj, ko sem videla rezultate, sem bila zelo pozitivno presenečena, kajti res nisem imela nobenih pričakovanj. V bistvu ne vem, ali sem bolj navdušena nad doseženimi vsemi točkami, ali pa nad priložnostjo za avdicijo v Mariborski Operi. Ogromno mi pomeni tudi analiza žirije, ki sem jo prejela prav tako danes. Napisanih je bilo veliko pohval, hkrati pa tudi informacije kaj lahko izboljšam,” je za naš spletni portal dejala Pia, ki poudarja da k sreči težav z zdravjem ni imela, a je trenutna situacija zelo vplivala na njeno motivacijo. “Zaradi pouka preko spleta sem večinoma doma, a takšna situacija zelo vpliva na mojo motivacijo. Ko sem bila pol leta doma, in sva vsak mesec s profesorico Tatjano Vasle gledali kako se tekmovanje oddaljuje, ne pa obratno, kakor bi ob običajnih pogojih moralo biti, je bilo prav čutiti kako naša energija in s tem tudi motivacija pada. Težko je, ko ne moreš zamenjati prostora in praktično vadiš v istem prostoru v katerem spiš in se učiš.”

Pio smo vprašali tudi, kako pride do izbora skladb. “Imam res prečudovito profesorico, ki me vedno podpira in rada prisluhne moji želji glede repertoarja, je pa na koncu dneva vedno neka skupna odločitev, ji zmeraj zaupam saj ve, kaj je najboljše zame. Vedno se pa potrudiva najti kar se da čim bolj raznolik program, da res lahko pokažem veliko svoje odrske osebnosti.”

Mama, Aleksandra Kopinja: “Nama kot staršema so vsi hčerini rezultati več kot odlični, kakršni koli že so ali bodo v bodoče”

“Najbolj naju veseli, da v tem kar počne uživa, da na njeni poti ni bilo nikoli nobene prisile iz naše strani. Največji šok je bil, ko je Pia pri svojih šestih letih prišla iz vrtca in rekla, da si želi v glasbeno šolo. Takrat se je vse začelo. O tem, da si želi uživati in na svoji glasbeni poti biti uspešna se je odločila popolnoma sama. Vsekakor je ta pot zanjo včasih trnova, a ker vidiva, da ji to ne povzroča večjih skrbi, še več, to jo še toliko bolj motivira, sva potem tudi midva zadovoljna,” nam je dejala mama, Aleksandra Kopinja, sicer po rodu iz Petišovcev. “Seveda je tu ob njej vedno nasmejana in profesionalna prof. Tatjana Vasle z več kot odlično korepetitorko Darjo Mlakar Maležič, ki jo usmerja in po potrebi ustavi, če si Pia želi nekoliko preveč, kot je za njena leta in glasilke primerno. S klasičnim petjem je začela pri svojih trinajstih letih pri prof. Nini Dominko, kar je, glede na zvrst glasbe, zelo zgodaj. Prav ona je tista, ki je v Pii prepoznala talent,” je še dejala.

V Sloveniji finančnih podpor za take mlade umetnike ni

“Midva kot starša sva ji, in ji seveda še vedno stojiva ob strani, tako organizacijsko, kot finančno, saj v Sloveniji za take mlade umetnike finančne podpor ni. Tako sva midva kot starša zmeraj vpeta v praktično vse njene nastope in tekmovanja. Pred pandemijo je bilo ogromno voženj, kajti tudi za to, kako priti na lokacijo tekmovanja, mora poskrbeti sama. Seveda pa nama z Markom to ni težko, saj ko vidiva kako Pia uživa v tem in potem pridejo še vsi ti čudoviti rezultati, je vse to poplačano. Sedaj ko poteka vse preko spleta je teh voženj nekoliko manj, saj večino snemanj za tekmovanja opravijo v tistem tednu, ko ima pouk na šoli. Rezultate tega tekmovanja sva zelo nestrpno pričakovala, trajalo je kar dva tedna, da so jih razglasili in zjutraj ko sva pogledala na spletno stran, so naju prevzela čustva sreče, veselja, ponosa, … Moram priznati, da me kot mamo seveda še jok, jok veselja. Malce sva bila žalostna le zato, ker trenutno nismo skupaj, da bi jo objeli in ji čestitali. Že kmalu pride domov in bomo to seveda nadoknadili. V teh težkih pandemičnih časih, ki niso nič kaj prijazni za glasbene umetnike, sploh pa ne za operne pevce in ko poteka vse preko spleta, lahko rečeva le, da sva neizmerno vesela in ponosna starša in ji želiva še mnogo uspehov in nabiranja novih znanj na njeni poti,” je še zapisala Aleksandra Kopinja.

Prof. Tatjana Vasle: “Pia je biser!”

“Zame kot profesorico je delati s tako talentirano, zagnano, bistro (in še kak superlativ sodi zraven) učenko pravi balzam. Je neumorna v raziskovanju svojega glasu, glasbe in umetnosti nasploh, pa tudi do sebe skrajno zahtevna in kritična. To so vrline, ki jo lahko pripeljejo zelo daleč. Napovedovanje prihodnosti je vedno težko, sploh ker je tudi svet pevske umetnosti zmeraj bolj zahteven, treba je biti perfekten v vseh vidikih. Se pa zato zelo trudimo v sedanjosti, kljub težavam, ki jih pouk v teh časih prinaša- delo po Zoomu in izmenično v živo in popolna odsotnost nastopov, ki so nujni del razvoja mladih glasbenikov. Mladi umetniki- pevci, inštrumentalisti in baletniki so v teh časih pozabljeni s strani Ministrstva za šolstvo in krvavo delajo, da ohranjajo umetniško kondicijo in da ne nazadujejo. S Pio v prihodnjem letu, skupaj bova še dobro leto, planirava še kakšno tekmovanje, predvsem pa raziskati možnosti za njen študij, predstaviti se kakšnim profesorjem v tujini ali doma in se seveda dobro pripraviti na sprejemne izpite. Upam, da bo situacija to omogočala,” je za naš spletni portal zapisala Tatjana Vasle, prof. petja, Vodja pevskega oddelka Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.

Pred Pio je sedaj finalni krog pevskega tekmovanja Aegis Carminis v Kopru

V okviru 2. mednarodnega festivala Aegis carminis 2021, se je konec marca v Kopru zaključil 1. krog mednarodnega solopevskega tekmovanja mladih pevcev, ki ga je organizator zaradi trenutnih epidemioloških razmer izpeljal preko oddanih posnetkov, o čemer smo sicer na našem spletnem portalu že poročali. Pia si je takrat pripela napredovanje v finale, pred njo pa je sedaj finalni krog omenjenega pevskega tekmovanja. “Tekmovanje bi naj potekalo to soboto, a je žal prestavljeno na maj. Tekmovanja se izredno veselim, saj imam posebno čast izvesti krstno izvedbo skladbe po imenom “Naša zvezda” od prekrasnega skladatelja Toma Varla,” je zaključila Pia Novak.