FOTO: Predsednik fotografskega društva Pannonia iz Lendave, Davor Dolenčić, razstavlja v Gornji Radgoni

V fotografski objektiv lovi sledi nekdanjega življenja (majhno, nezastrto okno, ki sramežljivo in skromno zre v opazovalca odpadajočega glineno-slamnatega ometa stare, hirajoče hiške) in življenje samo (lesenih desk oprijemajoče se rastlinske vitice).




Ovekoveča preteklost in balzamira sedanjost, hkrati pa se spoštljivo priklanja minljivosti, ko v njej išče in tudi najde lepoto: zlomljena polknica, odpadajoč omet, preperela, posušena in razpokana glina, trohnenje lesa in gnijoča slama zaživijo na Dolenčićevih fotografijah v veličini umetnine, ki se v primeru Rdečega triptiha spremeni skorajda že v abstraktno, z oljnimi barvami poslikano slikarsko platno, v primeru Črne slike pa s svojim neverjetnim občutkom za trodimenzionalnost, v prostostoječo inštalacijo. Z obema deloma se fotograf tako zelo nazorno odmakne od figuraličnih in zgolj estetsko postavljenih kompozicij, da se zastavlja vprašanje, ali se bo k njim sploh še vračal. (Zapisala: Sandra Habjanič, univ. dipl. etnolog in umetnostni zgodovinar).

Davor Dolenčić je predsednik Fotografskega društva Pannonia iz Lendave, katerega najbolj prepoznaven projekt je vsakoletna organizacija zelo priznanega mednarodnega Salona fotografije pod nazivom Pannonia Reflections. Nekaj časa je deloval tudi na Hrvaškem in se kot predsednik Fotokluba Čakovec zavzemal za promocijo fotografije in sodelovanje hrvaških, slovenskih in madžarskih umetnikov, fotografskih in drugih kulturnih društev.

Dolenčić se s fotografijo kot umetniško disciplino ukvarja več kot deset let. Čeprav v svojem ustvarjanju enakovredno pristopa vsem motivom, ki jih srečuje in odkriva, je prepoznaven s svojimi serijami fotografij: Osamljeno drevo, Obscurne zgodbe, Impresije gozda, Panonski zid… Fotografije iz vseh teh ciklov odsevajo njegovo nadarjenost, zavzetost, potrpežljivost in učenje.

FOTO: Tomaž Galič